Fas, 1,8 Milyar Avroluk Demiryolu Planını Başlattı haber by railsistem - Eylül 26, 20250 Fas, geleceğin ulaşım ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla kapsamlı bir demiryolu atağına kalktı. Kral VI. Muhammed’in açılışını yaptığı 20 milyar dirhem (yaklaşık 1,8 milyar avro) değerindeki bölgesel demiryolu programı, metropol ve kentsel alanlarda ulaşımı iyileştirmeyi hedefliyor. Bu girişim, ülkenin daha önce hizmete aldığı 430 km’lik Kenitra-Marakeş hızlı tren hattının başarısını temel alarak, Fas’ı sürdürülebilir ve entegre bir ulaşım modeline taşımayı amaçlayan toplam 96 milyar dirhem değerindeki ülke çapındaki projenin en önemli parçalarından biri. Yeni Merkez İstasyonlar ve Banliyö Hatları Projenin merkezinde, ulaşım ağlarını birbirine bağlayacak üç büyük multimodal istasyonun inşası yer alıyor: Kazablanka-Güney İstasyonu Grand Stade Hassan II İstasyonu Mohammed V Havalimanı İstasyonu Bu istasyonlar, yılda 12 milyon yolcuya hizmet verebilecek kapasitede ve yüksek hızlı trenler, bölgesel hatlar ve şehir içi ulaşım araçları arasında kesintisiz bir entegrasyon sağlayacak. Özellikle Kazablanka-Güney İstasyonu, Casa-Port ve Mohammed V Havalimanı’nı birbirine bağlayacak olan “Aero-Express” treni için kilit bir nokta olacak. Program aynı zamanda banliyö ağını da genişletiyor. 10 yeni banliyö tren istasyonu inşa edilecek ve mevcut beş istasyon yenilenecek. Toplam 92 km uzunluğundaki üç hat, her 7,5 dakikada bir sefer yaparak günde 150.000 yolcuya hizmet verecek. Bu genişleme, şehir içi trafiği rahatlatarak yaşam kalitesini artıracak. Yüksek Hızlı Trenler ve Yerli Üretim Hamlesi Fas, bu devasa altyapı yatırımını desteklemek için Güney Koreli üretici Hyundai Rotem’den 48 adet otomatik tren seti satın alacak. Her biri 1.000 yolcu kapasiteli ve 160 km/sa hıza ulaşabilen bu trenler için 7 milyar dirhem ödeme yapılacak. Önemli bir adım olarak, Fas’ın yerli bir demiryolu endüstrisi oluşturma ve orta vadede ihracat potansiyeli yaratma hedefi doğrultusunda ülkede bir üretim tesisi kurulacak. Projelerin finansmanı, Ulusal Demiryolları Ofisi (ONCF) ve Casablanca-Settat Bölge Konseyi tarafından karşılanacak. Projelerin tamamlanmasıyla binlerce kişiye doğrudan ve dolaylı istihdam sağlanması ve toplu taşıma çözümleri sayesinde CO₂ emisyonlarının azaltılması hedefleniyor. Bu program, Kazablanka’nın ötesinde, Fas’ın 2030 yılına kadar sürdürülebilir mobilite ve bölgesel bağlantı vizyonunu yansıtıyor. Kaynak= https://rayhaber.com/2025/09/fas-18-milyar-avroluk-demiryolu-planini-baslatti/ Paylaşmak Güzeldir... Facebook üzerinde paylaş (Yeni pencerede açılır) Facebook X'te paylaş (Yeni pencerede açılır) X LinkedIn'de paylaş (Yeni pencerede açılır) LinkedIn WhatsApp'ta paylaş (Yeni pencerede açılır) WhatsApp Pinterest'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Pinterest Telegram'da paylaş (Yeni pencerede açılır) Telegram Reddit'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Reddit Tumblr' da Paylaş (Yeni pencerede açılır) Tumblr Arkadaşınıza e-posta ile bağlantı gönderin (Yeni pencerede açılır) E-posta Daha fazla Yazdır (Yeni pencerede açılır) Yazdır Bunu beğen:Beğen Yükleniyor... İlgili Share on Facebook Share Share on TwitterTweet Share on Pinterest Share Share on LinkedIn Share Share on Digg Share Send email Mail