İZMİRLİNİN İZBAN ÇİLESİ BİTMİYOR haber by railsistem - Nisan 22, 2016Nisan 22, 20160 İZBAN’ın Şubat ayında Torbalı hattı seferlerine başlamasının ardından Cumaovası ve Menemen istasyonları da transfer noktası olmuş, Aliağa’ya tek trenle ulaşım kaldırılmıştı. Vatandaşlar duruma tepki göstermiş, aktarmanın kaldırılması için imza kampanyaları düzenlenmişti. Torbalı-Aliağa arasında sabah ve akşam üçer saat aktarmasız seferlerin başlayacağını açıklaNmış, yeni sistem birkaç gün önce uygulanmaya başlamıştı. Aktarma sorununun kısmen çözülmesinin ardından bu defa da tren seferlerinin aksamaya başlaması vatandaşları çileden çıkardı. İZBAN’ın sinyalizasyon sisteminde pazar günü meydana gelen arıza nedeniyle seferler gecikmeli gerçekleştirilmeye başladı. İstasyonlarda dakikalarca tren bekleyen, hınca hınç dolu trenlerde seyahat etmek zorunda kalan vatandaşlar büyük sıkıntı çekiyor. Yetkililer arızanın giderilmesi için Almanya’dan Siemens firmasına kart sipariş ettiklerini, kartın gelip takılmasıyla sorunun çözüleceğini söyledi. İZBAN’ın geçmişi, 2005’te İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD arasında imzalanan protokole dayanmaktadır. Temeli 3 Mart 2006’da atılan hattın işletmeciliğini yapacak olan İZBAN A.Ş. 2007’de kuruldu. Deneme seferleri 1 Temmuz 2010’da başlayan Halkapınar-Cumaovası arasındaki kısım, 30 Ağustos 2010’da açıldı. 29 Ekim 2010’da ise Halkapınar-Aliağa arasında yolcusuz seferler başladı. 5 Aralık 2010’da Çiğli-Cumaovası, 30 Ocak 2011’de de Aliağa-Cumaovası arasında yolcu taşınmasına geçildi. 6 Mart 2011’de otuz bir istasyonu bulunan 80 kilometrelik hattın resmî açılışı yapıldı. Mayıs 2013’te Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği, İZBAN’a “En İyi İş Birliği” kategorisinde birincilik ödülü verdi. 4 Ağustos 2013’te hattın güneyinden İzmir metrosuna aktarma yapılabilmesi için Hilal istasyonu açıldı ve istasyon sayısı otuz ikiye yükseldi. İZBAN’ın güneyde Cumaovası’ndan Tepeköy’e uzatılması için 14 Mart 2011’de taraflar arasında protokol imzalandı ve 7 Ekim 2011’de temel atıldı. 30 kilometre uzunluğunda olan ve altı istasyonu bulunan bu hat, 6 Şubat 2016’da hizmete girdi. Böylece İZBAN’ın toplam uzunluğu 110 kilometre, istasyon sayısı ise otuz sekize yükseldi. Bu özelliği ile İZBAN, Türkiye’nin en uzun şehir içi banliyö hattı konumundadır. Hattın güneyde Tepeköy’den Selçuk’a kadar uzatılması amacıyla 26 kilometrelik ve iki istasyonluk genişletme çalışmalarına başlandı. Hattın kuzeyde ise Aliağa’dan Bergama’ya kadar uzatılması planlanmaktadır. Kaynak: https://tr.wikipedia.org/ Paylaşmak Güzeldir... Facebook üzerinde paylaş (Yeni pencerede açılır) Facebook X'te paylaş (Yeni pencerede açılır) X LinkedIn'de paylaş (Yeni pencerede açılır) LinkedIn WhatsApp'ta paylaş (Yeni pencerede açılır) WhatsApp Pinterest'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Pinterest Telegram'da paylaş (Yeni pencerede açılır) Telegram Reddit'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Reddit Tumblr' da Paylaş (Yeni pencerede açılır) Tumblr Arkadaşınıza e-posta ile bağlantı gönderin (Yeni pencerede açılır) E-posta Daha fazla Yazdır (Yeni pencerede açılır) Yazdır Bunu beğen:Beğen Yükleniyor... İlgili Share on Facebook Share Share on TwitterTweet Share on Pinterest Share Share on LinkedIn Share Share on Digg Share Send email Mail