Demiryolunda Serbestleşme ve Lojistik Odaklı Yatırımlar haber by railsistem - Kasım 20, 20250 Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, demiryolu taşımacılığında verimliliği artırmak için önemli bir dönüşüm başlattıklarını ifade etti. Bakan, 2018’den 2025’e kadar serbestleşme oranını iki kattan fazla artırarak sektöre rekabet ve dinamizm kazandırdıklarını belirtti. Bu hamle, demiryolu ağını sanayi bölgeleri ve limanlar ile bağlayan iltisak hatları projeleriyle destekleniyor. İltisak Hatları ve 25 Lojistik Merkezi Hedefi Bakan Uraloğlu, 12. Kalkınma Planı hedefleri doğrultusunda Filyos Limanı-Endüstri Bölgesi (7,1 km), Çukurova Bölgesi (30 km), Adapazarı Karasu (65 km) ve Dörtyol-Hassa Tüneli (25 km) gibi önemli iltisak ve demiryolu projelerine başlandığını duyurdu. Bugün 12 lojistik merkezinin faaliyette olduğunu kaydeden Uraloğlu, bu sayıyı 25 merkeze çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. Bu merkezler, sanayi, liman ve serbest bölgeler arasında demiryolu taşımacılığını entegre ederek Türkiye’nin lojistik gücünü maksimize etmeyi amaçlamaktadır. Kaynak= https://rayhaber.com/2025/11/demiryolunda-serbestlesme-ve-lojistik-odakli-yatirimlar/ Paylaşmak Güzeldir... Facebook üzerinde paylaş (Yeni pencerede açılır) Facebook X'te paylaş (Yeni pencerede açılır) X LinkedIn'de paylaş (Yeni pencerede açılır) LinkedIn WhatsApp'ta paylaş (Yeni pencerede açılır) WhatsApp Pinterest'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Pinterest Telegram'da paylaş (Yeni pencerede açılır) Telegram Reddit'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Reddit Tumblr' da Paylaş (Yeni pencerede açılır) Tumblr Arkadaşınıza e-posta ile bağlantı gönderin (Yeni pencerede açılır) E-posta Daha fazla Yazdır (Yeni pencerede açılır) Yazdır Bunu beğen:Beğen Yükleniyor... İlgili Share on Facebook Share Share on TwitterTweet Share on Pinterest Share Share on LinkedIn Share Share on Digg Share Send email Mail