Singapur LTA, Nokia ve Hitachi Rail ile Ortaklık Kurdu haber by railsistem - Ekim 20, 20250 Singapur Kara Ulaştırma İdaresi (LTA), ülkenin kalabalık kentsel demiryolu ağının işletiminde güvenliği, bağlantıyı ve verimliliği artırmak amacıyla gözetim sistemini yenilemek için teknoloji devi Nokia ve demiryolu çözümlerinde küresel bir lider olan Hitachi Rail ile önemli bir ortaklık kurdu. Bu iş birliği, Singapur’un toplu taşımacılıkta dijitalleşme ve sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmasında kritik bir adım olarak görülüyor. LTA, Optik LAN ile Akıllı Demiryolu Yeteneklerini Genişletiyor LTA, mevcut dijital omurgasını Nokia’nın en son teknolojileri olan Optik LAN (Passive Optical Network – PON) ve IP/MPLS ile geliştiriyor. Bu yenilenen ağ, 50’den fazla tren istasyonunu birbirine bağlayarak, güvenlik kameralarından gelen yüksek çözünürlüklü video yayınlarına gerçek zamanlı sistem gözlemi için olanak tanıyor. Yeni kurulan bu altyapı, günde 3,65 milyondan fazla yolcunun taşınmasını kolaylaştırmanın yanı sıra, acil durumlarda hızlı müdahale fonksiyonlarını önemli ölçüde geliştiriyor. Ağ, aynı zamanda Operasyon Kontrol Merkezi’ne de bağlandığı için sorunsuz bilgi akışı ve sağlıklı karar alma süreçlerini mümkün kılarak operasyonel verimliliği artırıyor. Çevre Dostu ve Yüksek Hızlı Teknoloji Nokia Optik LAN çözümü, optik hat terminallerini (OLT’ler) ve optik ağ birimlerini (ONU’lar) 25 Gbps gibi yüksek hızlarda entegre edebiliyor. Çözüm, geleneksel bakır tabanlı altyapılara kıyasla %70 daha az kablo ve %40 daha az güç gerektiriyor. Bu da LTA için hem önemli ölçüde maliyet tasarrufu sağlıyor hem de karbon emisyonunu azaltarak çevreye duyarlı bir ulaşım ağı oluşturulmasına katkıda bulunuyor. Nokia Network Infrastructure Asya Pasifik Başkan Yardımcısı Stuart Hendry, fiber bağlantının artık küresel ulaşım güvenliğini desteklediğini belirterek, bu projenin LTA’nın gelecekteki teknolojik gelişmeler için oldukça güvenilir ve ölçeklenebilir bir sisteme sahip olmasını sağladığını ekledi. Hitachi Rail Başkan Yardımcısı Joaquim Santos ise, bu ortaklığın LTA ile olan uzun vadeli işbirliğini derinleştireceğini ve Hitachi’nin tüm Asya için sürdürülebilir ve akıllı mobilite çözümlerini teşvik etme hedeflerini destekleyeceğini ifade etti. Bu iş birliğiyle eş zamanlı olarak, Malezya ve Endonezya gibi Güneydoğu Asya ülkelerinde de demiryolu ulaşımında dijitalleşme ve güvenlik sistemlerinin yüksek hızlarda devreye alınması gibi benzer girişimler gözlemleniyor. Bu girişimler, bölgenin daha temiz ve dijital olarak etkinleştirilmiş demiryollarına geçişinin sinyallerini veriyor. Singapur’un LTA’sı bu yenileme ile bölgesel demiryolu inovasyonuna öncülük ediyor. Kaynak= https://rayhaber.com/2025/10/singapur-lta-nokia-ve-hitachi-rail-ile-ortaklik-kurdu/ Paylaşmak Güzeldir... Facebook üzerinde paylaş (Yeni pencerede açılır) Facebook X'te paylaş (Yeni pencerede açılır) X LinkedIn'de paylaş (Yeni pencerede açılır) LinkedIn WhatsApp'ta paylaş (Yeni pencerede açılır) WhatsApp Pinterest'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Pinterest Telegram'da paylaş (Yeni pencerede açılır) Telegram Reddit'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Reddit Tumblr' da Paylaş (Yeni pencerede açılır) Tumblr Arkadaşınıza e-posta ile bağlantı gönderin (Yeni pencerede açılır) E-posta Daha fazla Yazdır (Yeni pencerede açılır) Yazdır Bunu beğen:Beğen Yükleniyor... İlgili Share on Facebook Share Share on TwitterTweet Share on Pinterest Share Share on LinkedIn Share Share on Digg Share Send email Mail