Oxford Demiryolu Hattı 60 Yıl Sonra Yeniden Açılıyor haber by railsistem - Ekim 23, 20250 Altmış yıl aradan sonra, Oxford demiryolu hattı yeniden faaliyete geçmeye hazırlanıyor. Hükümetin 120 milyon sterlinlik yatırımıyla desteklenen bu proje, yeni istasyonlar ve daha hızlı bağlantılar getirerek Oxford’un ulaşım ve ekonomik yapısını kökten değiştirmeyi vaat ediyor. Bu “dönüşümsel” proje, aynı zamanda Oxford ve Cambridge’i birbirine bağlayan ve “Avrupa Silikon Vadisi” olarak anılan 500 milyon sterlinlik ulusal projenin de kritik bir parçasını oluşturuyor. Yeni Littlemore ve Cowley istasyonları, Oxford’un merkezine 10 dakikalık erişimi yeniden sağlayarak önemli bölgeleri birbirine bağlayacak. Trafik ve Ekonomik Büyümeye Büyük Katkı Yerel Milletvekili Anneliese Dodds, projenin seyahat sürelerini kısaltma ve trafik sıkışıklığını giderme potansiyelini vurguladı. Şehir Konseyi lideri Susan Brown ise bu yatırımı “Oxford’un şimdiye kadarki en büyük altyapı yatırımı” olarak nitelendirerek, iklim hedefleri ile iş ve eğitime erişimi iyileştirme açısından hayati önem taşıdığını belirtti. Yeni hat, saatte iki kez yolcu seferleri düzenleyecek. Uzmanlar, bu sayede 10.000 yeni istihdam yaratılmasının yanı sıra yerel işletmeler için hareketliliğin de artacağını öngörüyor. Bilim Koridorunu Güçlendiren Kritik Bağlantı Yeniden açılan demiryolu hattı, Oxford’un bilimsel ve akademik ekosistemini güçlendirmede kilit bir rol üstlenecek. Oxford Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Irene Tracey, hattın bilim parklarını, üniversiteleri, müzeleri, kütüphaneleri ve diğer kültürel kurumları “bir araya getirme” görevine sahip olduğunu ifade etti. Bu hat, Oxford, Cambridge ve Milton Keynes’i birbirine bağlayan ve yerel inovasyon ekosistemini güçlendirecek olan daha geniş Doğu-Batı Demiryolu programıyla uyumlu. Projenin en somut destekçilerinden biri olan Ellison Teknoloji Enstitüsü, yeni Littlemore istasyonuna 35 milyon sterlin kaynak sağlayacak ve bu yatırımın 7.000 kişiye kadar istihdam yaratması bekleniyor. Enstitü Genel Müdürü, projenin Oxford’un “dünya standartlarında bir bilim süper kümesi” olma vaadini yerine getirmesine yardımcı olacağını belirtti. Oxford Bilim Parkı’ndan Yong Shen ise projeyi “sürdürülebilir ulaşıma doğru büyük bir adım” olarak değerlendirdi. Oxford Belediye Meclisi, hattın yerel topluluklarla kusursuz bir şekilde bağlantı kurması için köprüler, bisiklet yolları ve gelişmiş otobüs entegrasyonu gibi ek iyileştirmeler yapmayı da planlıyor. Kaynak= https://rayhaber.com/2025/10/oxford-demiryolu-hatti-60-yil-sonra-yeniden-aciliyor/ Paylaşmak Güzeldir... Facebook üzerinde paylaş (Yeni pencerede açılır) Facebook X'te paylaş (Yeni pencerede açılır) X LinkedIn'de paylaş (Yeni pencerede açılır) LinkedIn WhatsApp'ta paylaş (Yeni pencerede açılır) WhatsApp Pinterest'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Pinterest Telegram'da paylaş (Yeni pencerede açılır) Telegram Reddit'te paylaş (Yeni pencerede açılır) Reddit Tumblr' da Paylaş (Yeni pencerede açılır) Tumblr Arkadaşınıza e-posta ile bağlantı gönderin (Yeni pencerede açılır) E-posta Daha fazla Yazdır (Yeni pencerede açılır) Yazdır Bunu beğen:Beğen Yükleniyor... İlgili Share on Facebook Share Share on TwitterTweet Share on Pinterest Share Share on LinkedIn Share Share on Digg Share Send email Mail